wedstrijdmagazine ADO Den Haag - Willem II, seizoen 2020-2021
ADO DEN HAAG 23. Looije: voor mij is de gezelligheid ook de belangrijkste reden dat ik altijd bij ADO Den Haag kom. Onze connecties en werknemers kijken altijd erg uit naar het middagje of avondje in het stadion. Ik neem vaak twintig tot dertig mensen mee. Dat zijn vooral werknemers en klanten. Zij hebben dan de avond van hun leven, omdat ze de gezelligheid fantastisch vinden. Ook als het voetbal niet meevalt.” ADO Den Haag mist jullie op haar beurt natuurlijk ook. Hoe houdt de club de contacten warm? Nederpelt: voor onze investeringen in de club vragen we met name beleving, emotie en gevoel. Dat vind ik hier absoluut terug, zelfs nu. Dit zal iedere sponsor op zijn eigen manier voelen, maar ik proef nog steeds de waardering. Ik durf zelfs wel te zeggen dat het gevoel bij ADO Den Haag nauwer en warmer is dan ooit tevoren. Er is veel contact en we voelen ons gewaardeerd. Looije: ik heb regelmatig via de telefoon contact met mensen van de club. Ik blijf alles ook goed volgen. Er worden ook evenementen georganiseerd, zoals een webinar en drive-thru’s. Leuk om te vertellen is dat wij samen met het bedrijf van Wilbert nog een Westlands groentepakket hebben verzorgd, die tijdens een drive-thru werd uitgedeeld. Tijdens het interview komt Algemeen Directeur Mohammed Hamdi even kijken hoe het met Nederpelt en Looije gaat. Uiteraard gaat het dan over de sportieve moeilijkheden bij ADO Den Haag, maar Looije springt al snel in de bres voor de club. “Wij blijven positief en zorgen voor een steuntje in de rug vanuit het Westland”, zegt hij tegen Hamdi. Het lijkt bijna alsof de onvoorwaardelijke steun vanzelfsprekend is, maar de club koestert dit in deze moeilijke situatie. Looije: ook in mindere tijden moet je de club steunen. Ik hoop echt dat we erin blijven en weet dat daar in ieder geval alles aan gedaan wordt. Ik herken bepaalde processen ook in mijn eigen organisatie. We zijn elke dag bezig met het mentale aspect. Je moet de boel masseren. Je klanten, maar ook je medewerkers. Een ondernemer moet soms ook een sociaal werker zijn. Nederpelt: je moet inderdaad alles aanhoren en iedereen motiveren. Ik zal nooit iets zeggen over een voetbaltrainer, maar in mijn bedrijf is het overbrengen van passie zeer belangrijk. Ik geniet ervan als mensen passie hebben. Niet draaien op de automatische piloot, maar energie krijgen van wat je doet. Dat is bij een betaald voetbalorganisatie ook zo. Daarom vind ik het
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=